Livsmedelsindustrin präglas av snabba förändringar – i den gröna omställningens, digitaliseringens och de snabba trendernas tid. Greenfood Insights är trendrapporten som blickar framåt, och utforskar trenderna. Från det stora perspektivet, hela vägen ned till tallriken.
Bakom rapporten står svenska Greenfood, en av Europas största livsmedelskoncerner inom hälsosam och växtbaserad mat. Med Greenfood Insights är förhoppningen att sprida kunskap, och samtidigt inspirera aktörer, individer och branschkollegor att tänka nytt.
I Greenfood Insights möter vi ett pilotprojekt som fick barn över hela Sverige att välja växtbaserat och frågar oss vad de nästan 780 000 växtbaserade portionerna kan lära oss om framtidens hållbara mat. Vi får ta del av med experternas tankar, och djupdyker i den växtbaserade revolutionen.
Rapporten listar trender och hämtar insikter från undersökningar världen över. Till exempel hur intresset för vegetarisk kost ser ut i olika generationer, vad det skulle innebära om fler åt en växtbaserad lunch, och vilka trender som kommer att prägla vårt ätande framöver.
Tre snabba trender som lyfts fram i Greenfood Insights:
Läs hela rapporten https://greenfood.se/reports-and-presentations